دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 11:36

مذاکره ۸۰ میلیون دلاری با کمپانی‌های نفتی پس از برجام 

معاون وزیر نفت گفت: ما در حال مذاکره برای انعقاد 25 قرارداد هستیم که در صورت نهایی شدن بیش از 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران صورت می‌گیرد.
کد خبر : 163545

به گزارش رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در مورد برجام در وزارت نفت و چهار زیر مجموعه این وزارتخانه هیچ گونه سیاه‌نمایی وجود ندارد، گفت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است و ما نیز این شرکت را درک می‌کنیم.


وی با اشاره به این که بعد از برجام صادرات نفت دو برابر شده است، افزود: بالغ بر 34 میلیارد دلار در سال 95 عواید نفت و میعانات داشته‌ایم و در ماه‌های آخر سال 95 توانستیم 2 میلیون و 639 هزار بشکه نفت و میعانات صادر کنیم.


زمانی‌نیا در ادامه با اشاره به همکاری‌های توتال و ایران اظهار داشت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است و ما نیز این شرکت را درک می‌کنیم.


وی ادامه داد: آنها می‌خواهند 5 میلیارد دلار در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند لذا ما نیز از این نحوه تعامل آنها دلخور نیستیم البته باید گفت که این شرکت از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.


وی با اشاره به این که ایران گروگان کشورهایی که با آنها مراوده دارد نیست، بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ما گروگان کشورهایی که با آنها مراوده داریم نیستیم بلکه این مراودات به خاطر ارزش افزوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته